Read My Lips (Sur mes lèvres) (2001)

10:00 merababenseda 0 Comments


     Fransız filmlerini çok ayrı sevenleri buraya alalım. Zira ben oldukça burjuva bir kişilikmişim gibi, çok severim. Çok farklı bir havası ve karakteristiği olduğuna inanıyorum. İşte yine geçenlerde şu burjuva ruhumu doyurmak için Read My Lips'i izlemeye koyuldum. 2001 yapımı filmin yönetmeni, Jacques Audiard. Başrollerde ise güzeller güzeli Emmanuelle Devos ve Vincent Cassel' i izliyoruz. 

     Carla; orta yaşlarında, işitme problemi olan ve cihaz sayesinde duyabilen, sıfır aşk hayatına sahip ama içinde fırtınalar kopan, asosyal, iş yerinde çırpınan bir kadın. Baya dayadım döşedim Carla'ya ama olay bu. İşlerine yetişemediği için yanına bir stajyer almak ister, ancak kafaya koymuşur; hayatına biraz renk katma zamanı gelmiştir. Bulduğu stajyer Paul ise hapishaneden şartlı tahliye ile çıkmış, işle uzaktan yakından alakası olmayan oldukça sıkıntılı bir adam.

sur mes levre

sur mes levre

     Bu arızalı adam Carla'ya tatlı gelir. Farkında olmadan O'nun bu sıkıntılı durumlarının ortasında bulur kendini. Al Carla, al sana hayatına renk! Biz kadınlara Allah akıl fikir versin. Her neyse, filmin adı çok romantik gibi gelse de, gerilim, hafif polisiye, dram türlerini de içermekte. Tam anlamıyla romantik diyemeyiz. Şunu da ekleyeyim, kadının işitme problemi O'na değişik bir yetenek kazandırmıştır; dudak okumak. Filmin adı da nerden geldi derseniz, işte burdan.

     Fransız sinemasının olmazsa olmazı sanırım, bazı sahneler gereksiz uzundu. Onun dışında keyifle izlediğim bir filmdi. Yani en azından merakla izledim, itiraf ediyorum. Başarılı bir film. Ayrıca Carla'nın kulaklığını takıp çıkardığı sahnelerdeki ses geçişleri çok çok başarılı. Kendimi sağır sandım bazen. Ses konusunda ödülü de var filmin. (Best Sound - Cesar Awards) Bir tek Paul'ün danışmanı mı her kimse, o yaşlı amcayı oturtamadım filmde. Amcanın olayı da iyiydi ama tüm bu olanların içinde kesiştiremedim. 

sur mes levre

     Seda'dan itiraflar devam ediyor: Paul rolünde oynayan Vincent Cassel, filmde gerçekten aşırı itici ve çirkin bir profil çiziyor. Ciddi bir çirkinlik. Rolüne tam oturmasının dışında "bu adamı da çok aramışlar mı?" dedim, yukarda Allah var. Tanıyamadım ya adamı! Meğer Black Swan'deki dans hocasıymış. Hadi siz okuyucularıma bir kıyak daha, kendisi Monica Bellucci'nin pek sevgili kocasıymış. Ben şok! 

     Özellikle Devos'a güzel ödüller ve adaylıklar getiren filmin, farklı bir alternatif olacağı kesin. İzlemenizi mutlaka öneriyorum. Oyuncuların dışında yönetmen de başarılı bir iş çıkartmış. Pas ve Kemik filmi de izlenecekler listemde. İzlerseniz ya da izlediyseniz yorumlarda buluşalım. Keyifli cumalar.

sur mes levre

görseller: IMDB, pinterest, tumblr

0 yorum: